2013.04.05.
12:25

Írta: gazdag.balazs

Pupusas - avagy sörkorcsolya újragondolva

pupusas_1365157098.jpg_480x360

A pupusas El Salvador nemzeti eledele, de meglepő módon nagyon közel áll a magyaros, vidéki ízvilághoz. Eredetileg "masa harinából" (ami egy speciális kukoricaliszt) készül, de nálunk sajnos ez nem, vagy csak nagyon körülményesen szerezhető be, így a sima liszt is tökéletesen megteszi! Az alábbi étel, holott kellően testes és laktató, hogy főételnek nevezzük, nálam mégis a rágcsálnivaló, sörkorcsolya kategóriába tartozik. És nem csak azért, mert a benne rejlő ízek tökéletes harmóniát alkotnak egy pohár gyöngyöző, jéghideg sörrel, hanem azért mert maga az étel is kellőképpen férfias, és elkészítése is elég egyszerű (ellenben időigényes) ahhoz, hogy bármelyik éhező agglegény elkészítse magának az esti meccsnézéshez. Lássuk a receptet:

Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt, 1 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál só, 50 ml olaj, 120 ml víz,

Töltelék:
2 evőkanál tejföl, 10 dkg reszelt sajt, 2 evőkanál sonka apróra vágva, 1 evőkanál kockázott bacon amit kicsit lepirítottam, 1 paprika nagyon apróra vágva, pár szelet póréhagyma szintén picire vágva, 2 gerezd fokhagyma, csipet só

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit egy tálban jól összegyúrjuk. Hagyjuk picit pihenni, pont elég neki annyi pihenő míg a tölteléket elkészítjük.
A sonkát, paprikát, póréhagymát apróra daraboljuk, a bacon szalonnát egy kicsit megpirítjuk. A sajtot lereszeljük. Egy tálba tesszük a tejfölt, hozzáadjuk a többi hozzávalót sózzuk ha kell és jól összekeverjük.
A tésztát 6 egyenlő részre osztjuk,kicsit kinyújtjuk,teszünk bele 1 púpos evőkanálnyit a töltelékből,majd a széleit összecsípjük, kicsit lapítjuk és egy teflon serpenyőben (olaj nem kell hozzá) pár perc alatt megsütjük előbb az egyik majd a másik oldalát is, ez kb 3-4 perc.

Hidegen és melegen is egyaránt fogyasztható, italként pedig, mint már említettem, csakis a sört tudom elképzelni hozzá!

Rágcsálásra fel! ;)

12 komment

Címkék: tészta sörkorcsolya egyszerű előétel sertéshús házias különlegesség snack

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhashow.blog.hu/api/trackback/id/tr575200943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dezso Precob Turos 2013.04.06. 02:01:31

Isteni kaja:) kedves salvadori munkatarsaimat juttatja eszembe....

Funkerman 2013.04.06. 09:01:19

Szerintem simán kipróbálom fröccs mellé.

MittuDomain 2013.04.06. 22:42:31

Hogy hajtogatod össze ahogy a képen látni?
..majd a széleit összecsípjük, kicsit lapítjuk..
?

MittuDomain 2013.04.06. 22:47:03

@MittuDomain: Ja csak simán áthajtod, lapítod..
Jól néz ki,kipróbálom, biztos finom. Köszi a receptet.

bioLarzen 2013.04.07. 01:27:27

Remekül hangzik!

Viszont, nekem például nagyon jól jönne némi extra infó. Pölö:

- a liszt búzaliszt, vagy kukoricaliszt? (csak, mert írod, hogy az eredeti kukoricából készül)

- a nyers tészta kb. milyen állagú (keménységű) kell, hogy legyen? Mennyire fontos, hogy pont jó sűrűségű legyen a tészta?

- Az általad írt mennyiségekből mennyi ilyen cucc jön ki?

- Egy ilyen cucc, ami a képen látható, kb. mekkora? Sajna a kép nem ad támpontot - lehet akkora is, mint egy kisebb kifli, meg akkora is, mint egy vekni kenyér (bár, a töltelékből ítélve inkább az elsőhöz lehet közelebb).

Bocs, ha némelyik kérdés amatőr - de én is az vagyok, nem vagyok konyhatündér.

Előre is köszi a válaszokat.

bio

bioLarzen 2013.04.07. 01:28:12

@MittuDomain: Hééé, elloptad a gmailes aliasomat!!! :D

bio

MittuDomain 2013.04.07. 10:41:38

@bioLarzen: Sőt,van ilyen nevű blog is..ott nem mertem kommentelni :)
Kedves Balázs várjuk a válaszokat!

gazdag.balazs 2013.04.07. 11:31:56

@bioLarzen: Szia! Én teljesen hagyományos búzalisztet használtam, azzal is tökéletes lesz, habár az autentikus recept kukoricalisztet ír elő.
A tészta állagát tekintve leginkább a fánk/kenyér tésztához hasonlítanám, ha annál egy kicsit "keményebb", az sem baj, hiszen maga a töltelék is elég nedves, és úgy is remekül meg tud sülni.
Az elkészült pupusas-ok mérete leginkább egy császárzsömléhez hasonlítható, egy adagból 6 db ilyen zsömlécske készíthető el. :)
Az összehajtás technikája pedig szinte teljesen mindegy, a lényeg az, hogy a tölteléket teljes egészében bent tartsa! :)

bioLarzen 2013.04.07. 11:49:32

@gazdag.balazs: Szia,
kösz, választ kaptam minden kérdésre.

Előbb-utóbb tuti ki is fogom próbálni. Túl jól néz ki ez ahhoz, hogy ne :)

bio

bioLarzen 2013.04.07. 11:50:03

@MittuDomain: A segédeim felkeresik Önt :)

bio

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2013.04.07. 13:27:37

mivel állítólag tegnap volt a sör világnapja (talán ezért volt ez a sörkorcsolya recept is?), tegnap meg is csináltam, szuper volt, jól sikerült - még csak időigényesnek sem mondanám, kb fél óra alatt kész lett mindenestül.

Láng Vince 2013.04.07. 18:06:31

Én is megcsináltam tegnap, jó lett, csak a tészta picit nyers maradt a széleken. Érdemes jól kilapítani szerintem. Egyébként én nyers céklát tettem bele paprika helyett, úgy is jó.
süti beállítások módosítása